Introducció

El 21 de març de 2024, la companyia aèria Air Europa va ser víctima d’un nou ciberatac que va provocar la filtració de dades personals d’un nombre indeterminat de clients. Aquest incident s’afegeix a un altre similar que va tenir lloc uns dies abans, posant en risc la seguretat dels usuaris.

Detalls de l’atac

En aquest moment, no se sap amb exactitud quina informació ha estat compromesa. No obstant això, es tem que dades sensibles com ara noms, cognoms, DNI, números de telèfon, adreces electròniques i dades de pagament hagin pogut ser filtrades.

Impacte en els clients

El nombre de clients afectats per l’atac encara no s’ha confirmat, però es calcula que podria ser elevat. Air Europa ha recomanat a tots els seus clients que canviïn les contrasenyes dels seus comptes i que revisin els seus moviments bancaris per detectar qualsevol activitat sospitosa.

Resposta d’Air Europa

La companyia ha informat que està treballant amb les autoritats per investigar l’incident i determinar l’abast de la filtració. A més, ha posat en marxa un pla de protecció per als clients afectats, que inclou la cancel·lació de targetes de crèdit i la provisió de protecció contra el robatori d’identitat.

Recomanacions de ciberseguretat

A la vista d’aquest incident, és important que els usuaris prenguin mesures per protegir la seva informació personal:

Conclusions

Els ciberatacs a empreses que gestionen dades delicades com ara Air Europa són cada vegada més freqüents. Per tant, és crucial que les companyies implementin mesures de seguretat robustes i que els usuaris siguin conscients dels riscos i prenguin les mesures necessàries per protegir-se.

FONT: ABC

Abrir chat
Escanea el código
Hola
En què podem ajudar-te?