El passat 3 de gener de 2024, Orange va patir un atac cibernètic que va deixar sense servei d’internet als seus clients a tota Espanya. L’atac es va produir a través d’un accés indegut al compte de la companyia al centre de coordinació de xarxes IP (RIPE), cosa que va provocar problemes de navegació en alguns serveis.

La companyia va informar que el problema ja estava resolt per a la majoria dels clients, i que la resta es recuperaria «ben aviat». A més, va assegurar que «en cap cas» les dades dels clients estaven compromeses.

Aquest atac cibernètic és un recordatori de la importància de la ciberseguretat per a les empreses i els ciutadans. En un món cada vegada més digitalitzat, és essencial que les organitzacions adoptin mesures per protegir els seus sistemes i dades dels atacs cibernètics.

Quines són les principals lliçons que podem aprendre de l’atac cibernètic a Orange?

La ciberseguretat és una prioritat per a totes les organitzacions. No importa la mida o el sector d’una empresa, totes estan exposades al risc de patir un atac cibernètic. Per això, és fonamental que les organitzacions tinguin un pla de ciberseguretat sòlid i que el posin en pràctica de manera efectiva.

Els atacs cibernètics poden tenir un impacte significatiu. L’atac cibernètic a Orange va deixar sense servei d’internet a milions de clients a Espanya. Això va tenir un impacte significatiu en la vida quotidiana de les persones, ja que els va impedir accedir a serveis essencials com el correu electrònic, les xarxes socials o les compres en línia.
És important reaccionar amb rapidesa davant un atac cibernètic. Quan una empresa pateix un atac cibernètic, és important que reaccioni amb rapidesa per minimitzar l’impacte de l’atac. Això implica, per exemple, aïllar els sistemes afectats, investigar l’atac i prendre mesures per reparar els danys.

Què podem fer per protegir-nos dels atacs cibernètics?

Hi ha una sèrie de mesures que les empreses i els ciutadans poden prendre per protegir-se dels atacs cibernètics:

L’atac cibernètic a Orange és un recordatori que la ciberseguretat és una prioritat per a totes les organitzacions. És important que les empreses i els ciutadans prenguin mesures per protegir-se dels atacs cibernètics, i que estiguin preparats per actuar en cas que es produeixi un atac.

A continuació, es detallen algunes de les mesures específiques que les empreses i els ciutadans poden prendre per protegir-se dels atacs cibernètics:

FONT: EL MUNDO

Abrir chat
Escanea el código
Hola
En què podem ajudar-te?