Vodafone està notificant als clients afectats per mitjà de missatges SMS i correus electrònics sobre l’accés no autoritzat a les seves dades bancàries i personals per part de tercers, segons informa INCIBE.

Es recomana que els clients que rebin aquesta notificació es posin en contacte amb Vodafone immediatament, preferiblement trucant als números proporcionats, i també amb el seu banc per informar-los de la situació i buscar assistència.

Els tipus de dades compromeses varien segons si ets un particular, autònom o empresa. Els clients particulars han vist exposats els seus DNI, telèfons, correus electrònics i comptes bancaris. En el cas dels autònoms, la informació afectada inclou el DNI, número, email, adreça i també el número de compte.

Per als afectats empresarials, les dades filtrades abasten el nom, el CIF, el número, email, adreça i compte bancari, afectant també l’autoritzat de l’empresa. Vodafone ja ha pres mesures de seguretat per mitigar l’impacte d’aquesta filtració. Malgrat això, es recomana als usuaris afectats que prenguin altres mesures preventives com evitar obrir enllaços sospitosos, no compartir contrasenyes per missatge o telèfon i canviar immediatament les contrasenyes del compte bancari i de Vodafone.

Aquesta situació ressalta la importància de protegir-se contra el phishing i altres formes d’estafes. Si es detecten problemes de suplantació d’identitat o transaccions bancàries sospitoses en el futur pròxim, es recomana presentar una denúncia a les autoritats pertinents. Tot i que cap empresa està immune a aquest tipus de filtració, sembla que l’impacte d’aquest atac específic ha estat limitat i ja s’han pres mesures per abordar-ho.

FONT: El grupo informatico

Abrir chat
Escanea el código
Hola
En què podem ajudar-te?